RATE
cl_rate : Maximális klienstol a serverhez küldött byteok száma másodpercenként.
cl_cmdrate : Másodpercenként ennyiszer informálja a kliens a servert tevékenységérol.
cl_updaterate : Másodpercenként ennyiszer informálja a server a klienst a történésekrol.
Rate vs. Sávszélesség:
Manapság már majdnem mindenki számára elérheto a legalább 384 kbps és 512 kbps ADSL (néhol kábel). Elég sok félreértés tárgyát képezik a fönti változók beállítása, de némi matektudással ezeket könnyedén megérthetjük:
rate:
Maximális értéke: 25000, ennyi byte másodpercenként. Számoljunk! 25000 byte / 1024 = 24.41 kilobyte, kétlem, hogy bármely, akár 384, akár 512-es adsl-nek vagy kábelnetnek gondot okoz ez a letöltési sebesség...
512 / 8 = 64kB/s és 384 / 8 = 48kB/s : maximális letöltés sebesség, tehát 512-es ADSL kapcsolatunk szükség esetén, akár két embert is elbír 25000 rattel, könnyedén.
cl_rate:
Ezt nem állíthatjuk, de a 9999-es érték tökéletesen megfelel számunkra.
cl_updaterate:
Ezzel a változóval maximalizálhatjuk a servertol kapott másodpercenkénti frissítések számát. Teljesen egyértelmu, minél több frissítés, annál pontosabb képet kaphatunk a történésekrol.
FIGYELEM! ha rateünk (rate) túl alacsony, az befolyásolhatja a servertol kilenshez küldött frissítések (cl_updaterate) számát is!
Vegyünk egy példát: cl_updaterate 100 rate 25000:
Így minden update maximum 250 byte adatot tartalmazhat (25000 / 100 = 250).
cl_cmdrate:
Ez a változó pontosan úgy muködik, mint az updaterate, annyi különbséggel, hogy ezt a kliens küldi a server felé másodpercenként, szintén érdemes a leheto legmagasabb értékre beállítani. Minél több adatot küldünk a serverhez, tetteink annál nagyobb pontossággal hajtódnak ott végre.
a cl_rate és a cl_cmdrate együtt határozzák meg a maximális adatmennyiséget, amit küldhetünk.
Vegyünk egy pédát: cl_cmdrate 100 cl_rate 9999, így
Minden egyes update 99.99 bájt adatot tartalmazhat (9999 / 100 = 99.99).
Choke és Loss:
Mindenki hallotta már ezt a két szót, de pontos jelentésüket sok esetben homály fedi.
Choke : a kliens vagy a server által el NEM küldött frissítések száma.
Loss : azon frissítések száma, amelyeket ugyan elküldött a kliens vagy a server, de soha nem érkeztek meg célállomásukra.
Világos, hogy a ketto közül a Choke a fontosabb, hiszen ezek a frissítések összetömörülnek, majd esetenként egyszerre érik el a célállomást és fura dolgokat eredményezhetnek. Szörnyen lagoló, teleportálgató modellek, stb. A Loss nem ekkora probléma, oka a vonalban leledzik (távoli server, packetloss). Choke-ot és Loss-t okozhat a túl alacsony, esetenként akár túl magas ratek használata.
Ajánlott értékek (mindenki számára):
|